Per superar la matèria cal:
1. Aprovar els exàmens de les tres avaluacions referents als continguts de llengua i literatura catalana.2. Aprovar els exàmens dels llibres de lectura obligatòria."treballs"
3. Lliurar puntualment tots els textos que es demanin i elaborar-los amb adequació, coherència, cohesió, correcció i presentació.
4. Realitzar amb regularitat les activitats proposades pel llibre de text i les preparades pel professorat per avaluar l'assoliment dels objectius relacionats amb la comprensió i l'expressió oral i escrita. S'avaluaran tant els continguts explicats a classe com els treballs fora de l'aula (visites, conferències, representacions teatrals...).
5. Fer intervencions orals adequades (en exposicions d'activitats, en la correcció d'exercicis en la resposta a qüestions plantejades a classe...).
6. Millorar, al llarg del curs, el procés de treball, el grau d'interès i l'autonomia.
7. Qui aprovi les tres avaluacions aprova la matèria. Qui hagi suspès alguna avaluació, a partir de 4, pot aprovar si la mitjana de les tres avaluacions és 5 o en el cas que l'alumne/a hagi millorat el seu rendiment i les seves qualificacions progressivament i de manera que el resultat assoleixi els coneixements que es demanen. Quan l'útlima avaluació estigui suspesa no es farà la mitjana amb les dues anteriors. Es donarà l'oportunitat de recuperar al mes de setembre.
8. Un 20% de faltes d'assistència sense justificar és raó suficient per suspendre l'assignatura.
9. Un alumne/a amb problemes greus de competència bàsica en matèria lingüística serà avaluat/ada negativament.
Exàmens per trimestre:
Dues proves escrites per trimestre, a més d'exercicis d'avaluació parcials dels aspectes treballats que es consideri convenient.
Un exercici d'avaluació de cada lectura obligatòria.
Elements d'avaluació:
En les proves escrites:
- Correcció morfosintàctica, lèxica i discursiva.
- Adquisició teòrica i pràctica dels continguts objecte d'examen, tant de llengua com de literatura.
- Capacitat de discurs.
- Correcció morfosintàctica i precisió lèxica.
- Precisió en l'argumentació.
- A 1r i 2n d'ESO, presentació de l'arxivador.
- Participació a clase.
- Ortofonètica.
- Realització dels treballs encomanats.
- Participació en les activitats extraescolars organitzades des del Departament didàctic.
- Predisposició a aprendre.
Recuperació:
Atès que l'avaluació és contínua, no es preveu la possibilitat de fer exàmens trimestrals de recuperació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada